نتایج جستجو برای عبارت :

کافی جلد 1 ص 263 وجوب اطاعت ائمه حدیث 1

امام باقر فرمود بلندی و کو هان و کلید و درهمه چیز و خرسندی خدای رحمان تبارک و تعالی اطاعت امام است بعد از معرفت او سپس فرمود خدای تبارک و تعالی می فرماید 83 سوره 4 وهر که اطاعت پیغمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که که رو گرداند اورا رها کن زیرا ما ترا نگهبان او نفرستادیم

آیت الحق والعرفان حجت هاشمی خراسانی حفظه الله :
سیر و سلوک محقق نمی شود مگر با معرفت و محبت و اطاعت اهل بیت ع .
اطاعت درسایه "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم" حاصل می شود .
♦️ یکی از شرایط مهمه سیروسلوک اطاعت محض از اهل بیت ع است که عدم وجود این شرط مستلزم بهره نبردن از مقامات عرفانی است وبه همین دلیل مخالفین ائمه ع به این مقامات عرفانی نمی رسند .
ائمه علیهم السلام حجت شناخت الهی هستند و شناخت آنها مساوی با شناخت الهی است.
{وظایف منتظران - شماره 37}
 
اطاعت پذیری
 
ابوحمزه از امام باقر(ع) پرسید حق امام بر مردم چیست؟ فرمودند: اینکه سخنش را بشنوند و از او اطاعت کنند. [اصول کافی، کتاب الحجه]
امام صادق(ع) : شنیدن و اطاعت کردن درهای خیر هستند، کسیکه بشنود و فرمان ببرد، حجت و دلیلی بر علیه او نیست، ولی کسیکه بشنود و فرمان نبرد، عذری از او پذیرفته نخواهد شد... ما گروهی هستیم که خدا اطاعت از ما را واجب کرده است. [اصول کافی، کتاب الحجه، باب وجوب اطاعت از امام]
هیچ قاضی ای برای بر
گناه برای روان مانند سم برای بدن است، و سم را هر چه سریع تر پادزهر داده شود اثرش ساده تر زایل می شود و اگر بماند همه بدن را هلاک می گرداند.
بلی گناه، ترک اطاعت رحمن و نمایش اطاعت از شیطان است، در هر واجبی، خداوند رحمن امری دارد و ابلیس از آن نهی می نماید
ادامه مطلب
شهیـد اســــدالله  ابراهیمی 
فــــرازےازوصیتنــــامہ
ای همه کسانی که این پیام به آنها می‌رسد؛ بدانید که مردم هر عصر و زمانی، با ولایت ولی امر بر حق زمان خود آزموده خواهد شد و هر کسی به میزان اطاعت پذیری از رهبر الهی خود، در این آزمون سخت پذیرفته خواهد شد، پس قدر این نعمت را که همان ولایت فقیه و بخصوص رهبر عزیز، بصیر و مظلوممان، امام خامنه‌ای است، را بدانید و در اطاعت از ایشان کم نگذارید، که بدون شک اطاعت و پیروی از ایشان، همان اطاعت و پیرو
1امام  باقر ع فرمود بلندی و کوتاه وکلید  ودر همه چیز و  خرسندی خدای  رحمان تبارک وتعلی  اطاعت  اما مست بعداز معرفت او  سپس فرمود خدای تبارک میفرماید83 سوره 4 هرکه  اطاعت یمعمبر نماید اطاعت خدا کرده وهر که رو گرداند  ورا رها کن  زیرا  ما ترا نگهبان او نفرستادیم 
یکی از مسلمات فقه اسلامی این است که منکر ضروری دین مرتد است. ضروری دین به‌حکم شرعی و یا عقیده‎ی دینی گفته می‌شود که جزء دین بودنشان اثبات‌شده و ازجمله واضحات و بدیهیات باشد، به‌گونه‌ای که عادتاً بر هیچ مسلمانی پوشیده نباشد و حتی بعضی از غیرمسلمانان هم جزء دین بودن آن را بدانند. انکار […]
نوشته آیا منکر وجوب حجاب، مرتد و کافر است؟ اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
به گزارش عصرحباد؛ حجت السلام والمسلمین سید محمد مومنی امام جمعه محترم حبیب آباد در مراسم آئینی خطبه خوانی غدیر خم اظهار داشت: روز غدیر، روزیست که پیامبر خدا (ص) به فرمان خداوند، حضرت امیرالمومنین (ع) را در محلی به نام غدیر برای امامت بعد از خود به امت معرفی فرمود و اطاعت از او را بر تمام امت تا روز قیامت واجب نموده اند.
وی افزود: اطاعت و بیعت با علی (ع) فقط بر شیعیان و مسلمین واجب نیست، بلکه بر همه انسان ها واجب است.امام جمعه حبیب آباد عنوان کرد:
در کتاب مستدرک (از کتب معتبر اهل تسنن) آمده است که:
پیامبر اکرم ص فرمودند:
اطاعت از من اطاعت از خداست و نافرمانی از من نافرمانی از خداست.
اطاعت از علی اطاعت از من است و نافرمانی از علی هم نافرمانی از من است.
(مستدرک - ج3 / ص 131)
قابل توجه برادران اهل تسنن!!!
در یک کلام :
نافرمانی از دستورات امیرالمومنین ع، نافرمانی از دستورات الهی محسوب می‌شود.
در کتاب مستدرک (از کتب معتبر اهل تسنن) آمده است که:
پیامبر اکرم ص فرمودند:
اطاعت از من اطاعت از خداست و نافرمانی از من نافرمانی از خداست.
اطاعت از علی اطاعت از من است و نافرمانی از علی هم نافرمانی از من است.
(مستدرک - ج3 / ص 131)
قابل توجه برادران اهل تسنن!!!
در یک کلام :
نافرمانی از دستورات امیرالمومنین ع، نافرمانی از دستورات الهی محسوب می‌شود.
در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و حالا، با استمرار شیوع کرونا و همه گیر شدن کووید ۱۹، این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفته که حکم روزه در ایام کرونا چیست؟
آیت الله سیستانی در این رابطه اظهار کرده است؛ وجوب روزه ماه مبارک رمضان یک تکلیف فردی است و هرکس که شرایط وجوب آن را داشته باشد باید فارغ از اینکه برای دیگران واجب باشد یا خیر، روزه بگیرد ولی اگر فرد مسلمان بیم آن داشته باشد که روزه گرفتن ولو با اتخاذ همه تدابیر احتیاطی، باعث ابتلایش به کر
یهودیان و مسیحیان در مقابل علمای خود متعبد بودند، یعنی مطیع و تسلیم آنها بودند و در حقیقت مطیع میلها و هواهای نفسانی آنها بودند؛ خداوند در آنجا[1] می‌فرماید اطاعت، از حقوق مخصوص پروردگار است.
 
پس آنجا که می‌گوییم اِیّاکَ نَعْبُدُ یعنی خدایا هیچ گروهی را به نام روحانی و به نام قدّیس و به نام دیگر عبادت نمی‌کنیم، کورکورانه اطاعت نمی‌کنیم؛اگر رسول خدا را اطاعت می‌کنیم از آن جهت است که تو صریحاً فرمان او را واجب کرده ای. اگر ائمه‌ی اطهار را
رفته بودیم منزل یکی از اقوام برای عیادت. خانم حدودا هفتاد ساله. فرهنگی بازنشسته. اهل نماز و روزه، ...خلاصه بنده خدا داشت از حل مشکل بزرگی صحبت میکرد که گفت:« خدا این مشکل رو حل کرد...فقط خدا...من دیگه الان ائمه رو کاری ندارم. فقط خدا رو صدا میزنم. خدا هم این مشکل را برایم حل کرد.»
این تفکر که توسل به ائمه اطهار علیهم السلام صحیح نیست و در اصل تنها باید به خدا متوسل شد، نتیجه تلاش گسترده وهابیون برای تخریب باورهای شیعه است که از طریق کانالهای مختلف د
جهت اطاعت زن از مرد
اگه زنی از شوهر خود اطاعت نمیکنه و به قول معروف تمکین نداره ، از این طلسم استفاده کنه.
این طلسم رو مطابق با تصویر دقیقا به همین صورت با جوهر روحانی و در ساعت سعد بر روی کاغذ سفید بدون خط بنویس و وقتی نوشتی قشنگ تا بزن و بالای درب ورودی ساختمون محل زندگی آویزان کن .
اثر آن از وقتی خانم برای اولین بار از آن درب عبور ‌کنه شروع میشه .
جهت سرکتاب به لینک سرکتاب مراجعه شود و سرکتاب کبیر رایگان نیست
در زیر طلسم به جای فلانه بنت فلانه
متن آیه:
قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلی أَنْ یبْعَثَ عَلَیکمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِکمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکمْ أَوْ یلْبِسَکمْ شِیعاً وَ یذیقَ بَعْضَکمْ بَأْسَ بَعْضٍ انْظُرْ کیفَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ لَعَلَّهُمْ یفْقَهُونَ
ترجمه:
بگو: «او قادر است که از بالا یا از زیر پای شما، عذابی بر شما بفرستد؛ یا بصورت دسته های پراکنده شما را با هم بیامیزد؛ و طعم جنگ (و اختلاف) را به هر یک از شما بوسیله دیگری بچشاند.» ببین چگونه آیات گوناگون را (برای آنها
حدیث قرطاس و وجوب لعن عمر بن خطاب در کلام علامه مجلسی قدس سره
علامه مجلسی رضوان الله علیه پس از نقل حدیث قرطاس و توهین عمر بن خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله از کتب شیعه و سنی می‌نویسد:
ای عزیز! آیا بعد از این حدیث که همه عامه (اهل سنت عمری) روایت کرده‌اند هیچ عاقل است که شک کند در کفر عمر و کفر کسی که عمر را مسلمان نامد؟ اگر بقالی یا علافی خواهد که وصیت کند، کسی که مانع وصیت او شود، مردم بر او طعن‌ها می‌کنند؛ هر گاه رسول خدا صلی الله علیه و
امام باقر ع میفرماید خدایعالی بمحمد ص وحی کرد که ای محمد من ترا  افریدم در حالی که هیج نبودی واز روح خود در تو دمیدم. برای شرافتی که ازخود نسبت بتو  قایل شدم زمانی که اطاعت ترابر همه خلقم واجب ساختم پس هر که ترافرمانبرد مرا فرمان برده و هرکه نافرمانی تو کند نافرمانی من کرده است وان اطاعت را نیز ددباره علیونسلش انهایی را که بخودمخصوص نمودم یازده فرزندمعصوم او واجب ساختم 
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_9
انس از راه دل و دوست داشتن ائمه(ع)به خصوص امام زمان (عج) از سفارشات اکید پیامبر(ص)است. خداوند متعال در قرآن می فرماید: 
من یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ ...
کسی که از پیامبر اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده...《1》
❤️ و بر طبق آیه مودت:
...ِ قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَىٰ ... بگو: «من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم [= اهل بیتم‌]؛
 امام صادق ع فرمود علم با عمل  همدوش است نجات ورستگاری انسان بهر دو مربوط است هر که بداند باید عمل  کندوهر که عمل کند باید بداند علم عمل را صدا زند اگر پاسخش گوبد بماند و گرنه کوچ کند مثلا کسیکه میدانداطاعت حدا خوبست و لازم گویا همان دانستن اورا بزبان حال صدا میزند. و میگویدتو میدانی اطاعت خدا. خوبست اطاعت کن اگر فرمان برد علمش ثابت و بر جاماند وگرنه با شک و شبهه و فراموشی از میان برود
در موارد ذکر شده زیر اگر زن تمکین کند مستحق دریافت نفقه خواهد بود و ناشزه نخواهد شد.موانع مشروع برای تمکین در صورتی که بودن زن با  شوهر در یک منزل خوف و ضرر بدنی یا مالی یا  شرافتی برای زن داشته باشد او می تواند منزل را ترک کند و به منزل دیگری برود.ماده 1115 ق وم می گوید "اگر بودن زن با شوهر در یک منزل متضمن  خوف ضرر بدنی مالی یا شرافتی برای زن باشد زن می تواند منزل علیحده اختیار کند ، در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور  محکمه حکم به بازگشت زن به منزل شوهر
فرق میان ائمه عدل از آل محمد (صلوات الله علیهم) ائمه جور از غیر آن‌ها
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن اسمعیل عن منصور عن طلحة بن زید ومحمد بن عبد الجبار بغیر هذا الاسناد یرفعه إلى طلحة بن زید عن ابی عبد الله علیه السلام قال قرأت فی كتاب ابى الائمة فی كتاب الله امامان امام الهدى وامام الضلال فاما الائمة الهدى فیقدمون امر الله قبل امرهم وحكم الله قبل حكمهم واما ائمة الضلال فانهم ی
قرآن دو نوع #اطاعت بر اقوام انبیا فرض کرده است؛ یکی اطاعت از خدا، دیگری اطاعت از پیامبر. شعار پرتکرار پیامبران هم تأکید بر همین دو نوع اطاعت بوده است؛ تقوا داشته باشید و از منِ #پیامبر اطاعت کنید؛ (فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطیعُون‏). اطاعت از خدا یعنی انجام حلال وحرام شریعت؛ یعنی همین نماز و روزه و حج و خمس و زکات و غیره؛ یعنی همین حلال و حرام احکام الهی؛ یعنی همین احکامی که در #توضیح_المسائل نوشته شده است و مراجع تقلید عهده‌دار استباط و تنظیم
ادای حج یا عمره توسط زنان و دختران بر پایه فقه اسلامی، حج بر زنان -همانند مردان- واجب است و شرایط استطاعت و وجوب حج برای زنان همان شرایط حج مردان است؛ البته برخی فقها شرایط دیگری برای وجوب حج بر زنان افزوده اند.

ادامه مطلب
#_ارتباط_وانس_با_امام زمان(عج)_1
در نهمین روز از ماه صفر، در سال یازدهم هجری، یعنی نوزده روز مانده تا پایان عمر پیامبر اکرم(ص)، بلال حبشی را به سراغ علی(ع) می فرستند تا به نزد رسول خدا(ص) بیایندد. بلال به سوی خانه علی(ع) می رود و ایشان را خبر می کند. وقتی علی(ع) نزد پیامبر(ص) آمدند و نشستند، حضرت به ایشان فرمودند:
«ای علی❗️إنَّ جَبْرَئِیلَ أَتَانِی مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بِرِسَالَه...؛
اکنون جبرئیل نزد من بود و از سوی خداوند نامه ای برای من آورد. در ای
 
 
باسمه تعالینیایشدعای توسلغزل۱
شفیع و هادی پیر و جوان از جور وخسرانحسین ابن علی گردیده سالار  شهیدان
مقام اولیا و انبیا در راس هستی استتوسل کن که آنها جلوه ای از نور و ایمان
رفیع است و بلند و مرتفع هم جای آنهامحبت بر ائمه در دل و در قلب انسان
بود چندین دعا در نحوه و نام توسلروایت ها شده ذکر از نبی و از امامان
ائمه جانشین و حجت حق بر زمین اندتوسل جو که منجی بشر هستند هر آن
دعای دیگران در حق انسان مستجاب استائمه پاک و معصوم اند، تو سل کن به آنا
رسول خدا  ص فرمود حجت من بر ا شقیا ی امت تو کامل تمام است انهاییکه ولایت علی ع را ترک گفته وبادشمنانش  دوستی نموده و فضیلت او و اوصیای بعد از او را انکار کردند زیرا فضیلت تو فضیلت ایشان است  اطاعت نو اطاعت ایشان و حق تو حق ایشان و نافرمانی ایشان  آنهایند امامان را راهبر بعداز تو روح تو در کالبد ایشانست و روح تو همانست که از طرف پروردگارت در تو دمیده شد و ایشان عترت تو میباشند واز طینت و گو شت وخون تو سرشته اند  خدای عزوجل سنت وروش تو و پیغمبران
همه ائمه ما و همه معصومین و انبیاء به نوعی در مبارزه بوده اند. حتی آن دسته از معصومینی که در برداشتی ظاهری، گمان مبارزه سیاسی و اجتماعی از عمل و سیره آنها نمی شود هم در مبارزه بوده اند. در سیره برخی معصومین که با چشم ظاهری نیز مبارزه دیده می شود، مانند پیامبری چون سلیمان، یوسف، نبی مکرم اسلام و ائمه بزرگواری چون علی بن ابیطالب، حسن بن علی و برادر بزرگوارشان اباعبدالله الحسین... اما آیا تاکنون با خود اندیشه کرده اید که چرا ائمه بزرگواری چون اما
آقا سلام علیکم اینکه اولا خیرات فراموش نشه برای شهدا و مردگان و بزرگان نماز و قرآن بخونیم تا هدایت و راهنمایی ای بشیم!
دوم اینکه سعی کنیم برای هم گروهی هامون هم خیرات بفرستیم یعنی کسانی که نه در حد ما بودند بلکه مردم عادی بودن اشتباه هم داشتند خدا یاری رسانید و شربت شهادت نوشیدن این ها بعضی اوقات خیرات و دعا و قرآن و اینا براشون فرستادن بهتر از اینه که برای پیامبران و ائمه بفرسیم میدونی چرا؟ چون صداهاشون رو شنیدیم چون بیشتر درکشون میکنیم و م
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
شاخصه‌ی نفاق دشمنی با رهبر زنده و حی و حاضر جامعه‌ی اسلامی است. به عبارتی مشکل منافقین با ولایت است؛ اگر ولی پیامبر باشد می‌گویند: «از بشر نباید اطاعت کرد.» اگر ولی امام باشد، با حفظ احترام پیامبر(ص) و سلام و صلوات بر او، با امام در می‌افتند. اگر ولی نائب خاص باشد، می‌گویند: «به شرطی حاضریم اطاعت کنیم که خود امام بگوید.» و اگر نائب عام باشد می‌گویند: «باز اگر نائب خاص بود یک چیزی! اما این‌جوری اصلا!»تکبری که باعث شد در امم سابق بسیاری از خو
آئین تکریم و معارفه ائمه جمعه شهر باغستان و اندیشه در سالن جلسات فرمانداری شهریار برگزار شد.
در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند حجت الاسلام سادات رسول ، حجت الاسلام والمسلمین بنی احمدی به عنوان امام جمعه جدید شهر باغستان معرفی شدند.
گزارش تصویری
بنده همیشه باید خودش رو در پیشگاه خداوند مقصر بدونه و این نکته رو آویزه گوشش بکنه که هر چه قدر هم خدا رو عبادت و اطاعت بکنه، بازهم از این جهت کوتاهی می‌کنه و نمیتونه تمام و کمال بندگی خدا رو بجا بیاره.
در روایت داریم:
عنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَی(علیه السلام) قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ یَا بُنَیَّ عَلَیْکَ بِالْجِدِّ لَا تُخْرِجَنَّ نـَفـْسـَکَ مـِنَ حـَدِّ التَّقـْصـِیرِ فِی عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَ
✅ای کاش من خاک بودم.
"سوره مبارکه نبٲ آیه /40"
✅ای کاش پیشاپیش چیزی می فرستادم.
"سوره مبارکه فجر آیه /24"
✅ای کاش نامه مرا به دست من نداده بودند.
"سوره مبارکه حاقه آیه /25"
✅ای کاش فلان را دوست نمی گرفتم.
"سوره مبارکه فرقان آیه /28"
✅ای کاش خدا را اطاعت کرده بودیم و رسول را اطاعت کرده بودیم.
"سوره مبارکه احزاب آیه /66"
✅ای کاش راهی را که رسول در پیش گرفته بود ، در پیش گرفته بودم.
"سوره مبارکه فرقان آیه /27"
✅ای کاش ما نیز با آنها می بودیم و به کامیابی بزرگ دس
✅ای کاش من خاک بودم.
"سوره مبارکه نبٲ آیه /40"
✅ای کاش پیشاپیش چیزی می فرستادم.
"سوره مبارکه فجر آیه /24"
✅ای کاش نامه مرا به دست من نداده بودند.
"سوره مبارکه حاقه آیه /25"
✅ای کاش فلان را دوست نمی گرفتم.
"سوره مبارکه فرقان آیه /28"
✅ای کاش خدا را اطاعت کرده بودیم و رسول را اطاعت کرده بودیم.
"سوره مبارکه احزاب آیه /66"
✅ای کاش راهی را که رسول در پیش گرفته بود ، در پیش گرفته بودم.
"سوره مبارکه فرقان آیه /27"
✅ای کاش ما نیز با آنها می بودیم و به کامیابی بزرگ دس
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
وأما الحوادث الواقعة فأرجعوا فیها إلی رواة حدیثنا، فإنّهم حُجتی علیکم وأنا حجةُ الله علیهم
 
ای شیعه ما اما وقایعی که رخ خواهد داد و مسائل مستحدثه، پس در مورد آنها به راویان احادیث ما رجوع کنید که آنان حجت من بر شما و من حجت خداوند بر آنان هستم.
 
 
منابع:الغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 291 / 4 - فصل بعض معجزات الإمام المهدی ع و ما ظهر من جهته ع من التوقیعات على یدی سفرائهالإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی) /
سلام برشما ائمه که علم های تقوی هستید
(اعلام=جمع علم  «عین» و«لام »مفتوح ، به معنی
نشانه )(التقی =تقوی ) شما ائمه نشانه های تقوا هستید . انسان در حال حرکت  وسفربه آخرت است  . در مسیر سفر انسان به آخرت خطر های زیادی انسان
را تهدید می کند  ائمه عین تابلو های مسیر حرکت
انسان در مسیر صراط مستقیم هستند اگر ائمه معصومین نباشند این خطرات انسان را به نابودی
و هلاکت  میکشاند ،اگر انسان درست حرکت کند
،ان شاءالله به  مقصد می رسد . 

ادامه مطلب
طبری گوید من در خراسان بلای سر امام رضا بودم  بخدمت ایستاده بودم و جمعی از بنی هاشم که اسحاق بن موسی در میانشان بود خدمت نحضرت بودند امام فرمود ای اسحاق بمن خبر رسید که مردم اهل. سنت میگویند ما عقیده داریم که مردم رده ما هستند نه سوگند بخوبشی و قرابتیکه با پیغمبر ص  دارم نه من هرگز این سخن  گفته ام و نه از پدارانم شنیده ام نه بمن خبر رسیده که یکی از انها گفته باشد ولی من میگویم مردم بنده ما هستند در اینکه اطاعت ما بر انها واجبست  در اطاعت فرمان
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره:
نظر کردن به جمال مبارک حضرت صاحب علیه‌السلام خوب و فضیلت دارد، اما می‌دانیم که عده‌ای در زمان حضور پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و یا ائمه علیهم‌السلام به جمال آنها نظر می‏‌کردند، ولی به مقام آنها معرفت نداشتند و از آنها اطاعت نمی‌‏کردند.
  در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۹
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدس‌سره✅ @bahjat_ir
⁉️فلسفه ی غیبت امام زمان (عج) چیست ؟! دلیل اصلی غیبت امام زمان (عج) سری است از اسرار الهی، طبق حدیث امام صادق (ع) که ما نمی توانیم آن را فعلا دریافت کنیم و ائمه هم آن را بر ما بیان نکرده اند، یک سری دلایل را ائمه گفتند ولی دلایل اصلی را گفتیم ذکر نکردند.
بعضی دلایل برای غیبت; 
ادامه مطلب
رساله «نهج الولایة»، تالیف استاد علامه حسن زاده آملی ، به زبان فارسی و در موضوع بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌السّلام است
توجه داشته باشید این کتاب به شکل فایل ورد(word) عرضه میگردد و تایپی میباشد و قابلیت ویرایش و تغییرات و چاپ را دارد
استاد حسن زاده، در ابتدای رساله، لزوم دو نوع بحث را بر وجوب وجود حجة قائم، گوش زد می‌کنند:الف.
بحثی کلی که عبارت است از اقامه براهینی عقلی بر وجوب وجود حجتی قائم به
طور دائم و امتناع خلو عالم امکان از وج
{دلایل عقلی امامت و مهدویت - شماره 37}
 
زمین از حجت خالی نمی ماند
 
شیخ اشراق درباره وجوب امامت می‌نویسد: «جهان هیچ‌گاه از حکمت و از وجود کسی که دارای حکمت باشد و حجج و بینات خدا نزد او باشد، خالی نبوده است و این چنین کسی خلیفه خداست و تا زمین و آسمان برپاست، چنین خواهد بود... و زمین هرگز از چنین انسانی تهی نخواهد بود... اینکه می‌گویم ریاست با اوست مقصودم حکومت ظاهری او نیست، بلکه گاهی در نهایت پنهانی (غیبت) به سر می‌برد... ریاست جامعه با این انسا
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
پیغمبر صلالله علیه واله فرمود هر که را خوش اید که چون من زندگی  کند و چون من بمیرد ودر بهشتی که خدا مرا وعده داده در آید و شبا خه ایکه پروردگارم بدست قدرت خودکاشته دست آویز د باید علی بن ابیطالب  وجانسینانش را اطاعت کند زیرا آنها شما را آنها شما را بهیچ در گمراهی در نیاورد واز هیچ در هدایت خارج نکنند شما بایشان یاد ندهید که آنها از شما داناترند من از پروردگارم خواستم که میان آنها و قرآن جدایی نیندازد تا سر حوض بر من وارد شوید اینچنین دو انگشت 
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب ثواب الاعمال وعقاب الاعمال چنین آمده است
امام باقر علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: خداوند عزوجل مى فرماید: کسى را که در اسلام از پیشواى ظالمى که از جانب خداوند عزوجل نیست اطاعت کند، حتما عذاب مى کنم ، گرچه انسان نیکوکار و با تقوایى باشد و هر کسى که در اسلام از پیشواى هدایتگرى که از اطراف خداوند عزوجل باشد اطاعت کند، حتما او را مى بخشم ، گرچه خو
«٥٠»وَ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ‌ یَدَیَّ‌ مِنَ‌ التَّوْراةِ‌ وَ لِأُحِلَّ‌ لَکُمْ‌ بَعْضَ‌ الَّذِی حُرِّمَ‌ عَلَیْکُمْ‌ وَ جِئْتُکُمْ‌ بِآیَةٍ‌ مِنْ‌ رَبِّکُمْ‌ فَاتَّقُوا اللّهَ‌ وَ أَطِیعُونِ‌ (عیسى فرمود:)من تصدیق‌کننده توراتى هستم که پیش‌روى من است و (آمده‌ام)تا برخى از چیزهایى که بر شما(به عنوان تنبیه)حرام شده بود برایتان حلال کنم.و از جانب پروردگارتان براى شما نشانه‌اى آورم.پس، از خداوند پروا و از من اطاعت کنید. نکته‌
سبک شمردن نماز
س۱. کسی که عمداً نماز را ترک کند یا سبک بشمارد، چه حکمی دارد؟
ج. نمازهای روزانه ای که در پنج نوبت خوانده می شود، از واجبات بسیار مهم شریعت اسلامی بوده و بلکه ستون دین است و ترک یا سبک شمردن آن شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است.
 
فاقد الطهورین
س۲. آیا بر کسی که آب و چیزی که تیمّم بر آن صحیح است، در اختیار ندارد (فاقد الطهورین)، نماز واجب است؟
ج. بنا بر احتیاط، نماز را در وقت بخواند و بعد از وقت با وضو یا تیمّم قضا نماید.
 
موارد عدول
در کتاب های دعا ، از جمله در کتاب مفاتیح الجنان ، نیایشی کوتاه از حضرت مهدی علیه السلام نقل شده که دارای مضامین اخلاقی برای اصناف و گروه های مختلف است ، در فراز نخستین این دعا چنین می خوانیم : اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ : خدایا توفیق اطاعت( از فرامین خود را ) روزی ما گردان ؛  اطاعت از دستورات الهی مفهوم گسترده ای دارد که شامل تمام آموزه هایی می شود که خداوند توسط پیامبر صلی الله علیه و آله برای انسان ها آورده که واجبات و محرمات
  نخستین انهاسرور ما عابدان وزینت اولیا  گشته من است  وپسر او که مانند جد محمود پسندیده خود محمد است او شکافنده علم من وکانون حکمت من است  و جعفر است که شک کنندگان در باره او ملاک میشوند  هرکه اورا نپذیرد خود اورا بامامت نیذریردیا سخنش را باطاعت مرا نپذیرفته سخن ووعده پا بر جای من است که مقام جعفر را گرامی دارم اورا نسبت به پیروان و بار ان ودوستانش مسرور سازم. پس از او موسی است که درزمان او اشوبی  سخت و گیج کننده فرا گیرد زیرا رشته وجوب اطاعت
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3


4


5


6


7


8


9


10
«...از همین قبیل است اشتباه آن کسانی که میگویند مأمون عباسی شیعه بود! شیعه بود یعنی چه؟ شیعه یعنی کسی که بداند حق با امام رضاست؟ فقط همین؟ اگر چنین است، پس مأمون عباسی، هارون‌الرشید، منصور [دوانیقی]، معاویه و یزید از همه شیعه تر بودند. آیا آن کسانی که با امیرالمومنین در افتادند، به او محبت نداشتند؟ چرا، غالباً محبت داشتند. پس شیعه بودند؟ پس ولایت داشتند؟! نه ولایت غیر از این حرفهاست، ولایت بالاتر از اینهاست که اگر ولایت علی بن ابیطالب و ولایت
بسم الله الرحمن الرحیم 
تربیة القلب (شرح حدیث جنود العقل و الجهل)

الدروس علیها كلمة سر یتم تسلیمها للمشاركین عند التسجیل فی المادة

ت
عنوان الدرس
الرابط

1
مقدمة فی المراد من القلب السلیم

2
معنى العقل و الجهل وخصوصیة كل منهما

3
الخیر ز وضده الشر

4


5


6


7


8


9


10
ماه شعبان ماه دعا و مناجات با خداست. ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به
رمضان است. اعمال و دعاهای فراوانی در این ماه وارد شده است. تولد امام
حسین، امام سجاد، حضرت ابوالفضل و حضرت مهدی علیهم السلام در این ماه واقع
شده است. مناجات شعبانیه از مهمترین دعاهای این ماه است. مناجاتی که در ماه
شعبان هست و من در نظر ندارم که در هیچ یک از ادعیه گفته شده باشد که
ادعیه مال همه ائمه است؛ این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه
است و در این، مسائل بسیار
سلام
در بحث پذیرش تعدد و همسر خوب بودن ، همیشه می گم باید مثل همسران ائمه و پیامبران بود، و در جواب افرادی که می گن همسر ما مثل پیامبران و ائمه نیست می گم تو مثل حصدت آسیه باش . تا در کل بشی یه زن با لیاقت و بهشتی. زنی که ملائک بهت افتخار می کنن...
دوستی می گفت تو این دوره زمانه نمی شه و الان زنها یاغی شدن و ...
 
 
 
ببینید
اگر ما کلا بخوایم ، فارغ از دین، زمونه رو ببینیم و بر طبق زمان عمل کنیم، جدای اینکه هیچ رفتاری ثبات نخواهد داشت، هیچ رفتاری هم در
للیمَّ افْتَحْ لی فیهِ أَبْوابَ الْجِنانِ وَأَغْلِقْ عَنّى فیهِ أَبْـوابَ النّـیران
و به شما پاداش قرآن یا پاداش صالحان در مؤمنان داده می شود.
بهشت “عقل” است ، نه “انکار”
بهشت زندگی پرهیزکاران و سفیدهاست.
قیمت بهشت ​​”کارهای عدالت” است.
درهای بهشت ​​از طریق “خداپرستی” ، “سرقت” ، “اطاعت” و “عدالت” برای بشر باز است.
اگر در دعای امروز از خدا خواسته شده است که دروازه های بهشت ​​را باز کند ، ما نیز باید به بهشت ​​را آماده کنیم. ورود
امام خمینی در 15 خرداد 1359 در جمع دانشجویان دانشکده‌ی افسری، در تشریح وظایف ارتش می‌گویند:
«... سعى کنند که به آن موازینى که در ارتش هست، موازینى که در سپاه پاسداران هست، موازینى که در سایر قواى انتظامیه هست، عمل بکنند. خیال نکنند که اطاعت از ما فوق طاغوتى است. خیر، اطاعت از ما فوق در جمهورى اسلامى و در لشکر اسلام، حکم اسلام است، حکم خداست. اطاعت از فرماندهان، که به یک تعبیر «اولى الامر» هستند، این در قرآن واجب شمرده مى‌شود و واجب است این.» (صحی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه: پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی باید بخش مهمی از خطبه های نماز جمعه ائمه باشد.
به گزارش شریعت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،  حجت الاسلام و المسلمین قریشی در نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت استان با اشاره به استناد به اهمیت خطبه های نماز جمعه در جهت دهی عقلی و شرعی جمعه گفت: باید در خطبه های نماز جمعه بر پاسخگویی به شبهات شرعی و دینی توجه بسیاری شود.
ماموستا بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه ب
در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور: در بین این توقعات بی مورد [اروپاییها]، انگلیس خبیث دزدی دریایی میکند و کِشتی ما را میدزدد؛ جنایت میکنند و شکل قانونی به آن میدهند.جمهوری اسلامی و عناصر مؤمن نظام، این خباثتها را بی جواب نمیگذارند.۳/سر سفره اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم. این موجب دور شدن از توده و عامه مردم است/ از رفتن سمت صاحبان قدرت و ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیده اند و دنبال یک
حضور ائمه جمعه کشور در سی و پنجمین نشست سالانه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با شعار#مسئول_مردمی، #نظارت_همگانی
حاج‌آقا عابدینی امام جمعه قزوین، حاج‌آقا فلاحتی امام جمعه رشت، حاج‌آقا موسوی فرد امام جمعه خرمشهر
"آیت‌الله فلاحتی" امام‌جمعه رشت:
• ائمه‌جمعه #نمایندگان و #چشم رهبر هستند، رهبری وظیفه نظارت دارند و ائمه‌جمعه چشم رهبر هستند.• #نظارت، #رصد و بیان #مطالبات مردم از وظایف ائمه‌جمعه است.• ائمه‌جمعه مطالبه‌گر #دردهای مردم در جامعه هس
‌شهید محراب آیت الله دستغیب:
هرکس میخواهد بداند که اگر امام زمان عجل الله فرجه ظهور فرماید، نسبت به ایشان چه موضعی خواهدداشت، ببیند الان با نائب برحقش چگونه است.
 
اگر توانست مطیع ایشان باشد,اطاعت از امام زمان هم میتواند بکند.
#اطاعت
#ولایت_فقیه
ائمه علیهم السلام همان صادقین مورد اشاره قرآن هستند
شیخ محمد بن حسن صفار قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- وعنه عن معلى بن محمد عن الحسن عن احمد بن محمد قال سئلت الرضا علیه السلام عن قول الله تعالى «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وكونوا مع الصادقین». قال الصادقون الائمة الصدیقون بطاعتهم.
احمد بن محمد گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام درباره تفسیر آیه «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقین باشید» (سوره توبه / آیه ۱۱۹)
پرسش: آیا ولایت اولی الامر در عصر رسول خداست یا بعد از رسول الله می‌باشد؟
 
پاسخ
مسئله
جانشینی همیشه به معنای بعد از وفات است و معنا ندارد که گفته شود فلانی جانشین
فلان شخصیت است در حال حیات او زیرا اصل جانشینی به معنای بعد از وفات می‌باشد و
ظاهر آیات هم اقتضای بعد از حیات رسول خدا دارند نه در حال حیاتش زیرا معنا ندارد
گفته شود در حال حیات رسول خدا، اولی الامر باید اطاعت شوند زیرا در آن صورت
شخصیتی دیگری در کنار رسول خدا قرار می‌گیرد.
پیامبر
سوال: آیا در حال حاضر و بسط ید ولی فقیه، اقامه نماز عید فطر و قربان فقط توسط ولی فقیه و نمایندگان وی که مجاز به اقامه هستند باید انجام شود یا این‌ که ائمه جماعات هم در مساجد و جاهای دیگر می‌‌توانند اقامه نمایند؟
 اقامه نماز عید برای‌ غیر منصوبان از طرف ولی فقیه به قصد رجا، نه به قصد ورود، اشکال ندارد اگرچه بهتر است که غیر از منصوب از طرف ولی فقیه کسی متصدّی اقامه‌ی آن نشود.
در گذشته معمول بودکه هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقا
قبول عبادات در گرو شناخت امام است
علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
احادیث متواتره از رسول خدا و ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین وارد شده است که اگر کسی یک امام از ائمه معصومین صلوات الله علیهم) را نشناسد، هر چند عبادت بسیار کند، همه مردود است.
لوامع صاحبقرانی، تالیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۱، صفحه ۱۸، چاپ موسسه مطبوعاتی اسماعیلیان
{مهدویت در قرآن - شماره 5}
(جزءپنجم)
«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللَّهِ وَ
الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلا» *۱
جابر می‌گوید: «در هنگام نزول این آیه به حضرت رسول الله عرض کردم، ما خدا و رسول را شناختیم ولی این اولی الامر که اطاعت آنها با اطاعت خدا
 
سوال:
 
آیاتی از قرآن کریم که دلالت بر وجوب نماز دارند را، بیان کنید؟
 
پاسخ:
 
 
آیات قرآن که دلالت بر وجوب نماز می کند ، بسیارند که ما به بعضی از آنها اشاره می کنیم:
 
1 ـ « وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکَعُوا مَعَ الرّاکِعینَ 
و نماز را برپا دارید و زکات را ادا کنید ؛ و هر کار خیری را برای خود از پیش می فرستید ،آن
را نزد خدا (در سرای دیگر ) خواهید یافت... .
 
 
 2ـ « حافِظُوا عَلَی الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطی ‏ ... »
در ان
امام صادق ع میفرماید ماییم که خدا اطاعت مارا واجب ساخته  مردم راهی جز معرفت ماندارند و بر نشناختن ما معذور نباشندهر که مارا شناسد هر که مارا شناسد مومن است و هرکه انکار  کند کافر است و کسی که نشناسد و انکار هم نکند گمراهست تا زمانیکه بسوی  بسوی هدایتی که خدا بر او واجب ساخته و ان اطاعت حتمی ماست بر گردد  واگر بهمان حال گمراهی بمبرد خدا هرچه خواهد با او کند  شرح  مقصود از کسانبکه ایمه را شناخته  و انکار هم نکردهاند انهایند که عقل وفهم درک مقا
پیشنهاد برای  مسئولین امور فرهنگی حرم ائمه علیهم السلام:
ایجاد غرفه ای برای روضه :
همچنانکه غرفه هایی برای پاسخگویی به مسائل شرعی یا تلاوت قرآن یا حلقه هدی معرفت و بیان معارف و اعتقادات در حرم رضوی برقرار شده نیاز است غرفه هایی برای ذکر مصائب و مدح اهلبیت ع و مناجات خداوند ایجاد شود و چه بسا بیشتر از موارد فوق مورد استقبال و توجه  زائران قرار گیرد.
۲- تهیه mp3playerهای کوچک و هدفون حاوی مطالب مورد نیاز زائران اعم از اذن ورود و زیارتنامه و ذکر مص
۶۱- دعاکننده موردمباهات خداوند شود
۶۲- فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند
۶۳- از نیکان مردم پس از ائمه اطهار می شود
۶۴- این دعا اطاعت ازاولی الامر است که خداوند اطاعتشان راواجب ساخته است
۶۵- مایه خرسندی خداوند میشود
۶۶-مایه خشنودی پیغمبر می گردد
۶۷-این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است
۶۸- قرائت کننده دعای فرج ازکسانی خواهدبود که خداونددر بهشت به اوحکومت دهد
۶۹- حساب او آسان می شود
۷۰- این دعا درعالم برزخ وقیامت مونس مهربانی خواهد بود
.باسمه تعالی
امور اجتماعی
رمز پیروزی
غزل۲
رمز پیروزی جلای نفس ، از آلودگی است
پاکی نفس از پلیدیها درون زندگی است
استقامت در هدف،کار مداوم با تلاش
موجب پیروزی انسان و رفع خستگی است
گر شود توام به ایمان و توکل بر خدا
یاری حق را به دنبال و نهایت بندگی است
گر شکستی پیش آید در مصاف دشمنان
با درایت بررسی کن، باعث سازندگی است
نیست ما را هیچ اندوهی بجز تکلیف حق
او دهد پاداش ما را، پس چرا افسردگی است
تا توانی در اطاعت از خدا تسلیم باش
چون اطاعت موجب افز
ای انسان
"به دنبال رزقی برای فکر و عقل و قلب و روح خودت باش؛
که رزق فکر، خلوت و توجه و مطالعه و نظر است
و رزق عقل، معرفت
و رزق قلب، اطاعت
و رزق روح، قرب و انس
که هر کدام از کار نیروی سابق تامین می‌شوند
فکر رزق عقل را می‌سازد و عقل رزق قلب را و قلب رزق روح را."
 آیات قرآن که دلالت بر وجوب نماز می کنند ، بسیارند که به بعضی از آنها اشاره می کنیم
 
1)سوره بقره ، آیه 110 
2)سوره بقره، آیه 238 
3)سوره نساء، آیه 103
4)سوره یونس، آیه 87
5)سوره اسراء، آیه 78
6)سوره طه، آیه 14
7)سوره مؤمنون، آیه 9
8)سوره انبیاء، آیه 73
9)سوره نور، آیه 56.
10)سوره روم، آیه 3
 
برای دانلود فایل صوتی از سخنرانی استاد پناهیان به ادامه مطلب بروید...
ادامه مطلب
همان طور که امام حسین برای
حبیب دعوت نامه فرستاد. همانطور که کسی را فرستاد تا زهیر را بیاورد کربلا. ائمه
برای ما کم نمی گذارند و هوای ما را دارند.
ما باید از ائمه با دعا کردن و توسل رشد خودمان را
بخواهیم. اگر بخواهیم که در کنار امام زمان به عنوان سرباز باشیم...
ادامه مطلب
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی              گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش
این شعر رو حتما شنیدید و بارها شاید خودتون تکرارش کرده باشید.ولی مفهومش چیه؟ شعر به این مقوله میپردازه که محرمیت و آشنایی موجب اجازه ورود به جایی است.
معارف ائمه و مخصوصا درک وقایع مربوط به قبل و حین و بعد از عاشورا نیاز به وسیله ای دارد که این وسیله اشک است. اشک هاییکه توسط غدد اشکی تولید می شوند باعث باز شدن دید میگردد.هم دید ظاهری و هم دید معنوی. ائمه اطهار در فضیلت
آیت‌الله سیستانی روز شنبه به استفتایی درباره روزه ماه مبارک رمضان در سایه شیوع ویروس کرونا در جهان پاسخ گفتند. به گزارش شفقنا، آیت‌الله سیستانی در این فتوا در پاسخ به استفتایی درباره روزه ماه مبارک رمضان در سایه شیوع ویروس کرونا تأکید کرده‌اند که وجوب روزه ماه رمضان یک تکلیف فردی است و هرکس که شرایط وجوب آن را داشته باشد باید، فارغ از اینکه برای دیگران واجب باشد یا خیر، روزه بگیرد.
و اگر فرد مسلمان بیم آن داشته باشد که با روزه گرفتن، ولو ب
امام صادق ع میفرمود از مناجتهای خدای عزوجل با موسی ع این بود که ای موسی بدنیا تکیه مکن مانند تکیه کردن ستمگران و تکیه کردن کسی که انرا پدر و مادر خود دانسته ای موسی اگر ترابخودت واگذارم که بان بنگری مجبت ورونق دنیا بر تو چیره شود ای موسی در کار خیر با اهلش مسابقه  وگذار و بر انها پیشی گیر زیرا کار خیر مانند اسمش  نیکو و پسندیده است و انچه ا زدننا یا را که بدان  احتیاج نداری رها کن و بفریب خورندگان بدنیا و بخود و اگذاشتگان منگر و بدانکه اغاز هر
ترجمه خطبه 156 نهج البلغه دشتی صفحه 289(براى مردم بصره پس از پیروزى در جنگ جمل در سال 36 هجرى ایراد فرمود) 1 ضرورت اطاعت از رهبرى (و نکوهش از نافرمانى عایشه)مردم بصره در پیدایش فتنه‏ها هر کس که مى‏تواند خود را به اطاعت پروردگار عزیز و برتر، مشغول دارد چنان کند، اگر از من پیروى کنید، به خواست خدا شما را به راه بهشت خواهم برد، هر چند سخت و دشوار و پر از تلخى‏ها باشد. اما عائشه، پس افکار و خیالات زنانه بر او چیره شد، و کینه‏ها در سینه‏اش چون کوره آهن
ائمه گمراهی و هدایت در قرآن کیستند؟!
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن الحسن، عن محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن محمد بن سنان، عن طلحة بن زید، عن جعفر، عن أبیه علیهما السلام قال: الأئمة فی كتاب الله إمامان قال الله عزوجل: " وجعلناهم أئمة یهدون بأمرنا " لا بأمر الناس یقدمون أمر الله قبل أمرهم وحكم الله قبل حكمهم قال تعالى: " وجعلناهم أئمة یدعون إلى النار " یقدمون أمرهم قبل أمر الله وحكمهم قبل حكم الله ویأخذون بأهو
 خداب عروجل راههای هدابت را به بندگانس خبر داوه ودر ان راههاب. ایشان  چراغ بر افراشته ودستور داده که چگونه راه پیمانیندوفرموده همانامن امرزنده کسی باشم که توبه کند وایمان اورد و عمل صالح نماید و انگاه هدایت پذبرد83سوره 3 و فرموده و خدا فقط از پرهیز گاران.   می پذیرد پس هرکه خدای عزوجل را نسبت بانچه امرزش فرموده. پرهیزکار باشد همان خدای عزوجل را با ایمان بانچه محمد صلی الله علیه واله اورده ملاقات کند هیهات  هیهات که مردمی از دست رفتندو مردند
طهارت و اطاعت


نماز گزار پیش از نماز ،
با آب وضو می سازد ، و جسم و جان خود را شستشو می دهد ،
و آماده ی سخن گفتن با خداوند می شود
آب که مظهر پاکی است و از
آسمان که جایگاه قدسیان است به زمین می آید و انسان در هنگام وضو، ابتدا با آب خود
را شستشو می دهد ، امّا نه هر شستشویی ، بلکه شستن به روشی که خداوند آن را بیان
داشته است ، از این رو این شستن در باطنش "اطاعت"
از دستور الهی نیز نهفته است ، پس با وضو گرفتن ، اطاعت هم صورت می پذیرد
از سوی دیگر این شستن ،
با
طهارت و اطاعت


نماز گزار پیش از نماز ،
با آب وضو می سازد ، و جسم و جان خود را شستشو می دهد ،
و آماده ی سخن گفتن با خداوند می شود
آب که مظهر پاکی است و از
آسمان که جایگاه قدسیان است به زمین می آید و انسان در هنگام وضو، ابتدا با آب خود
را شستشو می دهد ، امّا نه هر شستشویی ، بلکه شستن به روشی که خداوند آن را بیان
داشته است ، از این رو این شستن در باطنش "اطاعت"
از دستور الهی نیز نهفته است ، پس با وضو گرفتن ، اطاعت هم صورت می پذیرد
از سوی دیگر این شستن ،
با
فتوای ابی حنیفه به وجوب نماز با آلت عریان!!!
همانطور که در مطالب گذشته بیان کردیم ابو حنیفه (امام اعظم اهل سنت عمری) به خاطر عقائد و فتاوایش مورد طعن و لعن بسیاری از هم‌مسلکانش قرار گرفته است، در این مطلب یکی از فتاوای خاص ابو حنیفه را به طرفدارانش هدیه می‌کنیم.
ابن حزم اندلسی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
قَالَ [أبو حنیفة]: فَلَوْ زَحَمَ الْمَأْمُومُ حَتَّى وَقَعَ إزَارُهُ وَبَدَا فَرْجُهُ كُلُّهُ فَبَقِیَ وَاقِفًا كملمَا هُوَ حَت
امام باقر ع فرمود هر مذهبی شمارا براهی نبرد بخدا که شیعه مانیست جز انکه خدای عزوجل را اطاعت کند شرح در زمان امام باقر ع بدعتگران و دین سازان گمراه عقایدو افکار با طلی در.میان مسلمین انتشار میدادندکه نمونه یی از انها در این زمان هم در میان عوام مسلمین دیده میشود مانند عقیده باینکه تنها قبول تشیع با محبت امیرالمومنبن ع یا امیدواری بخدا یا گریه برای امام حسین ع بدون هیچ طاعت  عبادت دی گر موجب سعادت ونجاتست امام باقر ع با یک چمله کوتاه تمام رشته
وجوب بیزاری و برائت از ابو مسلم خراسانی در کلام امام رضا علیه السلام
علامه کبیر مقدس اردبیلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
سید مرتضی رازی در کتاب «الفصول التامة فی هدایة العامة» به سند صحیح نقل فرموده از احمد بن محمد بن عیسی که او گفت: یعنی نشسته بودم نزد حضرت امام رضا علیه السلام با جماعتی از اصحاب آن حضرت که محمد بن ابی عمیر آمد و سلام کرد و نشست و بعد از آن گفت: یا بن رسول الله، خدای تعالی مرا فدای تو گرداند چه می‌فرمائید درباره ابو مسلم مروزی
� ماه مبارک رمضان در حالی نزدیک می‌شود که ویروس کرونا همچنان در مناطق مختلف جهان در حال انتشار است. برخی از پزشکان برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس خطرناک، نوشیدن آب را در فاصله‌های نزدیک توصیه می‌کنند، زیرا کمبود آب موجب کاهش سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شود، و در صورت رسیدن ویروس به گلوی خشک، شرایط مساعدی برای انتقال آن به دستگاه تنفسی فراهم می‌شود، در حالی که نوشیدن مکرر مایعات به انتقال ویروس به معده و از بین بردن آن کمک می‌کند. آی
مصباح یزدی در واکنش به رویدادهای پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ گفت: «سلسله جنبان این قضایا هر که بود درصدد حذف ولایت فقیه از نظام سیاسی کشور بود.» وی «ولایت فقیه را روح انقلاب و مشخصه این حکومت» دانسته و گفت: «دشمنان می‌خواستند یا این رکن اساسی را حذف یا تضعیف و کمرنگ کنند که در این جریان برخی آگاهانه و برخی فریب خورده اقدام به این امر نمودند.»او همچنین در ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ در جمع گروهی از هنرمندان بسیجی در مؤسسه آموزشی امام خمینی در این‌گونه استدلا
آیت‌الله حسینی قائم مقامی:
«[در مبارزه با بیماری کرونا] رعایت تمامی دستورات پزشکی و بهداشتی وجوب شرعی دارد و به آنچه که اقتضای آموزه‌های تجربی و پزشکی هست باید عمل شود. بنابراین از نظر شرعی و فقهی، هرگونه اهمال و کوتاهی در رعایت الزامات و دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌تردید، علاوه‌بر اینکه معصیت پروردگار بوده و مستحق عقاب الهی است، متناسب با هزینه و آسیبی که برای دیگران ایجاد می‌کند قطعاً موجب ضمان می‌شود و مسئولیت تاوان و جبران هزینه‌ه
 
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی - خبری تاریخ تطبیقی؛ یهود در بدل سازی نقش بسزایی داشته و حتی برای اهل بیت(ع) نیز بدل سازی کرده اند؛
 
آنچه دانستن آن مهم است و از فعل ائمه(ع) می‌توان فهمید، این است که یک آرامش در حاکمیت نسبت به دین ایجاد کنند تا مرکزیتِ تربیت، بتواند نیرو تربیت کند و این تصمیم ائمه(ع) را یهودیان به‌خوبی فهمیده بودند.
 
یهودیان برای مقابله با این هدف ائمه اطهار(ع) دو کار را در پیش می‌گیرند: 1- این آرامشی را که برقرار است و در طی آ
 
شب دوم نوروز امسال، تلویزیون و رسانه‌های رسمی به مناسبت وفات حضرت زینب برنامه‌های نوروزی خود را تعطیل و اقدام به سوگواری و عزاداری نمود‌ند. این مناسبت تا همین چندسال پیش هم اینگونه برگزار نمیشد و به تازگی وارد مناسک شیعی شده است. البته سوگواری حضرت زینب تنها مناسبت جدید التاسیس نیست و اتفاقاتی مانند وفات حضرت ام البنین و وفات حضرت معصومه نیز از همین جنس‌اند. 
 
مراجعه به سیره امامان معصوم علیهم السلام نشان میدهد که ائمه ما به هیچ وجه چ
مطلب اول: شبهه تحریمیه
با توجه به مطالب مطرح شده در دسته‌بندی‌های قبلی در مطلب اول، از چهار مسأله بحث خواهند کرد زیرا شک و شبهه بین تحریم و غیر وجوب یا منشأش فقدان نص است یا اجمال نص یا تعارض نصّین و یا اشتباه خارجی.
مسأله اول: فقدان نص
می‌فرمایند در شبهه تحریمیه با منشأ فقدان نص دو قول است:
قول اول: مشهور اصولیان معتقدند وظیفه شرعیه اباحه عمل مشکوک است لذا ترک عمل از باب احتیاط هم واجب نخواهد بود.
قول دوم: مشهور أخباریان معتقدند وظیفه شرعیه
مقام اول: برائت، اشتغال و تخییر
می‌فرمایند در مقام اول هم در دو موضع بحث خواهیم کرد زیرا شک ما یا:
ـ در اصل تکلیف است با اینکه جنس تکلیف را می‌دانیم، یک تکلیف الزامی داریم اما آن تکلیف الزامی وجوب است یا تحریم نمی‌دانیم.
ـ در متعلق تکلیف است با علم به اصل تکلیف که به آن شک در مکلفٌ‌به هم گفته می‌شود؛ دو مثال:
مثال اول: یقین به وجوب نمازی در ظهر روز جمعه دارد اما شک دارد که متعلق تکلیف یا همان مکلفٌ‌به، نماز ظهر است یا نماز جمعه. مثال دوم: یقین
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
{اهمیت و چرایی دعا برای ظهور - شماره 37}
 
وفای به عهد
 
دعا کردن برای فرج مولایمان، وفا نمودن به عهد و پیمان الهی است که از اهل ایمان گرفته شده است. در بررسی این مطلب سه نکته وجود دارد:
اول : تردیدی نیست که وفای به عهد خداوند واجب است، خداوند میفرماید: "وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا" (سوره اسراء، ٣٤)
دوم : در روایات متعددی که از ائمه روایت شده، عهد به ولایت امامان تفسیر گردیده است. چنانچه امام صادق(ع) میفرماید: ما ذمه و حر
{اهمیت و چرایی دعا برای ظهور - شماره 40}
 
چه دلیلی بهتر از این
 
برای اهمیت دعا، همین بس که خداوند در آیه ٧٧ سوره فرقان میفرماید: "بگو که اگر دعای شما (و ناله و زاری و توبه شما) نبود خدا به شما چه توجه و اعتنایی داشت؟ که شما کافران (آیات حق را) تکذیب کردید و به کیفر همیشگی آن گرفتار خواهید شد."
و چه دعایی بهتر و برتر از دعای برای فرج.
دعا برای ظهور حضرت مهدی، اظهار محبت قلبی به ایشان است و چون ائمه طاهرین ما را امر به دعا برای فرج ایشان کرده اند؛ دعا نو
باسمه تعالىاینکه بدانى جزئى از توست، در دنیا خیر و شرش بتو منسوبست؛ در تربیت و ادب و خداشناسیش مسئولیت دارى، باید در اطاعت خدا او را کمک کنى، عملت درباره ى او مثل کسى باشد که میداند اگر نیکى کند ثواب دارد و اگر بدى نماید کیفر بیندرساله حقوق
ابوالصباح گوید از امام صادق ع  قول خدای عزوجل و یا بمردم نسبت خدا از کرمش بانها داده حسد میبرند پرسیدمفرمود ای اباصباح بخدا ما هستیم ان مردم حسد برده شده  5 برید عجلی  گوید امام باقر ع در باره قول خدای تبارک و تعالی و بال ابراهیم کتاب وحکمت و ملک بزرک دادیم فرمود خدا پیغمبرانو رسولانو امامان را از ال ابراهیم قرار داد کتاب و حکمت و ملک بزرگ دادیم فرمود خدا پیغمبران  و رسولات وامامان را از ال ابراهیم قرار داد پس چگونه این مردم  نسبت بال ابراهی
#_ارتباط_و_انس_با_امام زمان(عج)_5
آن چه در کسب معرفت واجب استدو امر است :  اول : شناخت امام به اسم و نسبو ویژگی های ظاهری(شناخت ظاهری).
دوم : شناخت صفات و خصوصیاتباطنی اوست که با آنها از دیگران متمایزمی شود (شناخت باطنی).
‍‍ شناخت ظاهری :  دانستن نام و القاب امام،نام پدر و مادر ، سال ولادت،سال غیبت ، دانستن ویژگی های سیما،و ...است .دانستن این نوع ویژگی ها بی فایده نیست و چه بسا مقدمه شناخت باطنی شود. اما باید دقت کرد، برای مانوس شدن با امام از این مر
امام سجاد علیه سلام میفرمایند:
کسی که شب سیر بخوابد ولی خبر دارد مومنی شیعه ای گرسنه است
ولی براش مهم نباشه
خدا به ملائکه میفرماید:
شاهد باشید که بنده من معصیت کرده 
و غیر من را (شیطان) اطاعت میکند
سر سفره 
سر میوه 
سر مهمانی
به دیگران بها بدیم
زیارت امین الله ، دانلود فایل صوتی با لینک مستقیم + متن عربی و ترجمه فارسی زیارت امین‌الله
زیارت امین‌ الله زیارت نامه‌ ای است که امام سجاد (ع) هنگام زیارت مزار حضرت علی (ع) خوانده است . زیارت امین‌الله از جهت سند ، متن و معنا معتبر دانسته و در کتب معتبر شیعه نقل شده است . زیارات امین‌ الله زیارت مخصوص حضرت علی (ع) در روز عید غدیر و نیز از زیارات جامعه‌ای ست که نزد قبور هر یک از ائمه (ع) می‌توان خواند .
این زیارت از جهت متن و سند از بهترین زیارات
ولایت امیر المومنین علیه السلام ولایت خداست
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، قال: حدثنا إبراهیم بن هاشم، عن محمد بن سنان، قال: حدثنا أبو الجارود زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال رسول الله (صلى الله علیه وآله): ولایة علی بن أبی طالب ولایة الله، وحبه عبادة الله، واتباعه فریضة الله، وأولیائه أولیاء الله، وأعداؤه أعداء الله، وحربه حرب الله، وسلمه سلم الله عز
ثواب کسی که بگوید لا اله الا الله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۷- حَدَّثَنَا أَبِی رَحِمَهُ اَللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ اَلْكُوفِیِّ وَ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ كُلُّهُمْ عَنِ اَلْحُسَیْنِ بْنِ یُوسُفَ عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ عَمْرٍو عَنْ مُهَاجِرِ بْنِ اَلْحُسَیْنِ عَنْ زَیْدِ بْنِ أَرْقَمَ عَنِ اَلنَّبِیِّ ص قَالَ : مَنْ قَالَ‌ لاَ إِلَ
مقدمه: همانطور که می دانیم در اسلام بسیاری از کارها در کتاب خدا و به دست بزرگان منع یا حرام اعلام شده اند، در میان بسیاری از آن ها چه از نظر سلامت، چه از نظر سود برای خودمان، موثر و مفید خواهد بود. بنابراین بهترین گزینه فرمان برداری و اطاعت از آن هاست.
تنه انشاء:همیشه این ضرب المثل بوسیله ی بزرگان و پدر و مادر نقل و قول و گوش زد شده است اما ما همیشه یا گاهی، درک درست از این ضرب المثل ها نداشته و با پشت گوش گذاشتن از اجرا و اطاعت آن ها شانه خالی کرد
آخرین سفارش‌ها در عصر حضور بر ضرورت الگوگیری از ائمه هدی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فرمایشات نقل شده، بر ظرفیت الگوگیری جوانان از چنین شخصیت والایی که تنها ۲۸ سال حیات نمود، تأکید نمودند. اما پیش از اشاره به برخی محورهای شخصیت حضرت که می‌تواند اسوه جوانان امروز تلقی شود، شایسته است به تأکید و تصریح خود آن امام بر اهمیت و اولویت داشتن الگوگیری از ائمه هدی یاد کرد. برای نمونه امام حسن عسکری(علیه‌السّلام) در این راستا از سیره حضرت علی(علیه‌
وجوب تبری و تولی در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام فرمودند:
«حُبُّ أولیاءِ الله والوِلایَةُ لهَمُ واجبَةٌ والبَراءَةُ من أعدائهم واجِبَةٌ و من الّذین ظَلَمُوا آل محمّدٍ علیهم السّلام و هَتَکوا حِجَابَه و أخَذُوا من فاطمةَ علیها السّلام فدک ، و مَنَعُوها میراثَها و غَصَبُوها و زوجَها حُقُوقَهُما ، و همَّوا بإحراق بیتِها و أَسَّسوا الظلمَ و غَیَّرُوا سُنَّة رسول الله صلی الله
بسم الله الرحمن الرحیمحضرت على علیه السلام فرمودند:واجب اطاعت از خدا و واجب تر از آن، ترک گناه استنزدیک، قیامت و نزدیک تر از آن، مرگ استعجیب، دنیا و عجیب تر از آن، محبت دنیاستسخت، قبر است و از آن سخت تر، دست خالى به قبر رفتنست.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها